Ihanneasiakas

Ihanneasiakas

WANTED – ihanneasiakas

Asiakasta ei aina voi valita, mutta tuomalla omaa persoonaa yritysmarkkinoinnissaan esiin, voi houkutella niitä samalla aaltopituudella olevia asiakkaita luokseen. Tosin toisesta ihmisestä ei ilman tutustumista helposti pysty sanomaan minkälainen hän sisimmältään on. Siksi ajattelinkin heittää tällaisen suoran ihanneasiakastyypin haun kehiin. Ja eihän sitä koskaan tiedä, missä vaiheessa tulevaisuutta (tai uraa, heh!) asiakashankinta onkin asiakasvalinta.

Jatka lukemista ”Ihanneasiakas”

Tunnetaanko yrityksesi?

Lisää näkyvyyttä yritykselle

Tulos gallupiin – yrityksen nimen tunteminen Facebook-ryhmässä

Toteutin harmaana marraskuisena viikonloppuna Facebookissa Naisyrittäjien ryhmässä kyselyn, joka koski yrityksen nimen näkyvyyttä / näkymättömyyttä. Uutena yrittäjänä markkinoinnin ja sosiaalisen median suhde ja hyödynnettävyys vielä arveluttaa. Mihin ja miten kannattaa satsata. Kysely antoi ainakin sen selvyyden, että jos pienesti itseä somessa markkinoi, niin kahta pienempänä siellä myös näyt.

Jatka lukemista ”Tunnetaanko yrityksesi?”

Markkinointihaasteista

Ahdistaako markkinointi?

Pienyrittäjän markkinointihaasteet

Silloin tällöin törmää yrittäjäkollegoiden purkauksiin, miten vaikeaa on omien tuotteiden ja palveluiden markkinoiminen – siitä huolimatta tai ehkä juuri sen takia, että mahdollisuuksia on monia. Seurasin yhtä Facebook-keskustelua yrittäjän avautumisesta tästä aiheesta ja sen jälkeistä kannustavaa, ohjeistavaa, samaistuvaa ja myötätuntoistakin kommentointia.

Jatka lukemista ”Markkinointihaasteista”

Verkostoitumisen mahdollisuudet

Luo uusia kontakteja




Verkostoituminen ei ole mikään uusi juttu, mutta näin yrittäjän näkövinkkelistä sekin vaatii pitkäjänteistä mahdollisuuksien kartoittamista ja paljon jatkuvaa työstämistä. Verkostoitumisen mahdollisuudet, syvällisempi tarkoitus ja hyödyt ovat pohdinnassa etenkin näin yrittäjyyden alkutaipaleella.

Jatka lukemista ”Verkostoitumisen mahdollisuudet”

Myyjän rooli




Myyjän rooli on yrittäjälle yksi vaikeimmista, jos sitä ei ole aikaisemmin isommin tarvinnut

Myyjäksi voi kouluttautua ja oppaista lukea ohjeita, mutta asiakaskohtaaminen on aina uniikki tilanne. Siinä tulevat henkilön luontaiset ominaisuudet esiin ja ne vaikuttavat väistämättä taustalla. Epämukavissa rooleissa tilanteisiin meneminen ja niistä oppiminen ovat hyviä keinoja kehittyä. Itsellä seuraavat perusasiat vaativat yhä hiomista ja yritin kehittää lempeät ohjeet.

 

Jatka lukemista ”Myyjän rooli”