fbpx

Asiakkuusassistentti / projektiassistentti

Asiakkaan tilauksen ja töiden mukana tulee aina myös niitä vähemmän haluttuja ”paperitöitä” tehtäväksi. Isommissa projekteissa ne saattavat viedä yllättävän paljon aikaa. Kun olet saanut vaativan asiakkuuden tai projektin hoidettavaksi, keskittymisrauha ilman jatkuvia keskeytyksiä on tärkeää. Tehokas ja luotettava projektiassistentti viestii, muistuttaa ja dokumentoi puolestasi.

Jätä siis asiakastasi koskevien hallinnollisten tehtävien hoitamisen assistentin hoidettavaksi. Otan mielelläni näitä oheistöitä vastuulleni – se vapauttaa aikaasi oleelliseen ja asiakkaasi on tyytyväinen, kun kokonaisuus pysyy ryhdikkäästi kasassa.

Assistentti projekteihin ja asiakkuuksiin seuraavissa tapauksissa

  1. Viestintätarve on normaalia suurempi asiakkaasi suuntaan
Assistentti projekteihin on tarpeen, kun viestintää enemmän

Mitä isompi projekti sitä enemmän tulee muistettavaa ja viestittävää myös asiakkaan suuntaan. Jotta sinä pystyisit keskittymään omaan tekemiseesi, ohjaa viestintävastuu assistentille.

Tällainen tilanne tulee mieleen mm. taloyhtiöiden remonteissa, joissa riittävä ja avoin tiedottaminen jää usein vähäiseksi. Reaaliaikainen viestintä vähentää hihastavetämisiä työmaalla ja asukkaissa luottamusta.

Hyvä viestintä tuo positiivista mainetta urakointiyritykselle. Yrittäjänä taakan jakaminen projektin eri vaiheissa antaa sinulle mielenrauhaa ja varsinaisen työn tekemiseen tehoa.

  1. Koordinointiapua aikataulujen ylläpitämiseen

Projekteissa aikatauluista ja varsinkin niistä matkalla muuttuvista suunnitelmista sopiminen uudelleen on haastavaa. Työsi antaa luotettavan kuvan ja asiakas tietää missä mennään, kun viestintä pidetään säännöllisenä ja mieluummin etupainotteisena.

Mitä paremmin työnteon keskellä aikataulujen ja projektisuunnitelman päivittäminen ja niistä tiedottaminen ovat hanskassa, sitä sujuvammin työt etenevät ja päämäärä pysyy selkeänä. Projektiassistentti auttaa näissä aikatauluasioissa muistuttamalla ja tarvittaessa kevyesti potkimallakin.

  1. Asiakirjat ja laskutus hoituvat ajallaan
Asiakirjat ja laskutus hoituvat myös assistentilta

Dokumenttien ja laskujen lähettäminen on iso osa projektien hoitamista. Kun ne hoidetaan työn edetessä asianmukaisesti, ei itse työn valmistumisen jälkeen tarvitse alkaa kaivella vaiheita läpi.

Selkeät dokumentit ja viestit vähentävät lisäyhteydenotoilta, mikä on yrittäjälle ajansäästöä. Kun laskutus etenee sovitusti, saatavien kotiuttamisaika säilyy tasaisena ja yrittäjä säästyy kassavajeilta.

  1. Voit olla ylpeä viimeistellystä jälkihoidosta

Hyvin hoidettujen varsinaisten ja hallinnollisten töiden jälkeen on helppo kysellä asiakkaan tyytyväisyyttä ja lisätöiden tarvetta. Kun koko paketti on laadukkaasti kasassa, on se parasta mainosta yrityksellesi.

Kenelle palvelu on suunnattu?

Erityisen hyödylliseksi näen palvelun kiinteistö- ja rakennusalan yrityksille, kaikille isommille projekteille, joissa aikataulut, monet sopimiset ja liikkuvat osat on hoidettava täsmällisesti ja ajallaan. Riittävä tiedottaminen antaa urakoitsijalle paremman työrauhan kohteessa, kun aika ei mene jatkuviin hihasta nykimisiin ja kyselyihin.

Assistentti on hyödyksi monien muidenkin alojen ja yritysten kumppaniksi. Monet pitkäaikaisiin sopimuksiin pohjautuvat asiakkaat kaipaavat myös tilanteiden päivittämistä ja huomioon tulemista. Säännöllinen tiedottaminen on asiakkaasta välittämistä ja töiden laadukasta hoitamista.

Jos olet yrittäjänä tähän asti hoitanut kaiken yksin, suosittelen luotettavaa assistenttikumppania jakamaan tehtäviä kanssasi. Näin sinä voit keskittyä omaan osuuteesi asiantuntijana ja uusien asiakkaiden hankintaan. Projektiassistentti hoitaa puolestasi aikaa vievän viestinnän ja paperityöt.

Sinun asiakkaasi on tärkeä – myös minulle!

Hallinnolliset tehtävät ja tapa toimia

Mitä aikaisemmassa vaiheessa pääsen osaksi uutta projektia, sen täydellisempää palvelua pystyn asiakkaallesi ja sinulle tarjoamaan. Tässä muutamia tukitehtäviä, joissa voin auttaa;

  • projektisuunnitelman aikataulusta viestiminen
  • sopia muuttuneet kalenterivaraukset puolestasi
  • vastata asiakkaan lähettämiin viesteihin
  • huolehdin asiakkaasi laskutuksesta ja dokumentoinneista
  • tiedustella asiakkaasi tyytyväisyyttä matkan varrella ja mahdollisista lisätarpeista
  • huolehtia muista sovituista muistamisista

Voimme sopia asiakkaasi kanssa, että ensisijaisesti viestintä hoidetaan kanssani. Mitä paremmin olen projektin vaiheissa alusta alkaen kiinni, sitä helpompi minun on vastata tiettyihin kysymyksiin. Epäselvät asiat kerään yhteen ja käymme ne läpi sovitusti.

Assistentin työ on mahdollista hoitaa etänä. Jokainen tapaus on luonnollisesti ainutlaatuinen ja siten myös sovittava käytännöt.

Olen kuitenkin innoissani, jos voin helpottaa sinun työtäsi vastuullisesti – sinun yritystäsi ja asiakastasi kunnioittaen.

Palvelun hinnoittelu

Kuukausisopimuksella tuntimäärästä riippuen alkaen 36 eur/tunti + alv. Yksittäisissä toimeksiannoissa 42 eur/tunti + alv. Kerään kuukauden työtunnit yhteen ja laskutan toteutuneen mukaan.

Yhteen tuntiin mahtuu paljon tehokasta tekemistä. Asiakkaan vaatimustaso ja kohteen laajuus vaikuttavat tuleviin tuntimääriin. Mitä saumattomammaksi yhteistyömme hitsautuu, sen sujuvammin hoituvat tehtävät.

Takaisin pääsivulle

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial
Call Now Button