Viestintäassistentti

Yrityksillä on monenlaista kirjoitetun viestinnän tarvetta; dokumenttien kirjoittamista, asiakasviesteihin vastaamista, uutiskirjeiden kirjoittamista tai sosiaalisen median kanavien päivittämistä. Viestintä liittyy kiinteästi markkinointiin, mutta viestimistä tapahtuu aina kun julkaiset jotain.

Assistentti on kiireiselle ja omaan tekemiseen keskittyvälle yrittäjälle suuri apu. Mikäli avun tarvetta esiintyy muutamia tunteja viikossa tai tehtäväkohtaisesti, on palvelujen ostaminen kokeneelta assistenttiyrittäjältä hyvä vaihtoehto. Viestintäassistenttina haluan auttaa pk-yrityksiä ja yrittäjiä, joilla ei ole aikaa, halua tai taitoja tuoda yritystä esiin tekstien kautta.

Ohessa hyviä syitä viestintäassistentin palveluille

  1. Tukea kirjoittamiseen

Asioiden viestiminen kirjoittamalla jää usein kokonaan tai välttämättömään, jos kirjoittamista pelkää tai on epävarma omasta kirjoitustaidosta. Harmi, sillä kirjoittamalla ja niitä jakamalla saa usein tavoitettua enemmän ihmisiä.

Tapauskohtaisesti voimme sopia oikoluvusta, raakatekstien muokkaamisesta valmiiksi tai tekstin tuottamisesta alusta loppuun. Toimin erittäin mielelläni kynänä sinun ajatuksillesi.

  1. Asiakirjojen hallintaa

Yritysten väliset asiakirjat ovat usein virallisen muotoisia ja niistä halutaan edelleen pitää kiinni. Asioiden tuominen esiin selkeästi ja ymmärrettävästi on yritysten välisessä viestinnässä tärkeää. Asiakirjat ovat tärkeitä myös myöhempää käyttöä ja asioiden tarkistamista varten. Dokumentointi on ehdottomasti taitolaji.

Asiakastyössä dokumenttien tekeminen voi olla yrittäjälle se viimeisin ja puuduttavin, mutta pakollinen tehtävä. Eikö olisi hienoa, että sinä voit jatkaa seuraaviin tehtäviin ja jättää nämä hienosäädöt assistentin hoidettaviksi?

  1. Asiakasviesteihin vastaamista

Pullottaako yrityksesi sähköpostilaatikko tai muut yhteydenottokanavat jatkuvasti asiakasviesteistä ja kyselyistä?

Yritys antaa tietynlaista kuvaa asiakasviesteihin vastaamalla. Millä tyylillä ja kuinka kohteliaasti ja nopeasti vastaa, on merkitystä asiakkaan kokonaistyytyväisyyteen.

Viesteihin vastaaminen lisää luottamusta ja välittämisen tunnetta potentiaaliselle asiakkaalle. Haluan auttaa sinua saamaan uusia kiinnostavia asiakkaita näillä keinoilla.

  1. Ensiaskeleet sosiaaliseen mediaan

Sosiaalisen median kanavat voivat häkellyttää. Yrittäjä, jolla ei ole somesta mitään kokemusta, voi epäröidä miten siellä toimia ja mitä sinne laittaa.

Viestintäassistenttina haluan oman kokemuksen ja opittujen asioiden avulla suunnata sinua pienin askelin lähemmäs sitä tuntematonta, ehkä pelottavaakin.

Kenelle palvelua suosittelen erityisesti?

Toivon tämän palvelun tavoittavan erityisesti pieniä yrityksiä ja pienyrittäjiä, jotka tarvitsevat apua erilaisiin kirjoitustehtäviin suomen kielellä.

Toisen yrityksen asioista kirjoittaminen vaatii aina jollain tasolla yrityksen tuntemista sekä kenelle ja mitä ollaan viestimässä. Keskinäinen luottamus, asioista keskustelu ja palautteen saaminen auttavat viestintäassistenttia perehtymään kirjoitettavaan asiaan. Aina tarvitaan kuitenkin asian runko ja faktat, jossain muodossa.

Tässä on hyvä tilaisuus päästä jonkin uuden alkuun. Taitava viestintäassistentti pystyy nappaamaan pohjan kirjoitukselle hatarammistakin lähtökohdista. Isoimmat ja tärkeimmät kirjoitukset ja dokumentit käydään läpi ennen julkaisemista. Uskon, että tutustumisen jälkeen pääsemme hyvään yhteistyöhön.

Hallinnolliset tehtävät ja tapa toimia

Tarjoan näkyvyyttä yrityksellesi ja viestintään kirjoittamisapua mm. seuraavin keinoin;

  • oikolukua
  • sisältöä uutiskirjeisiin ja blogiin
  • sosiaalisen median kanavien päivittämistä
  • kotisivujen pitämistä ajan tasalla
  • muistioiden, pöytäkirjojen, tarjouskirjeiden ja muiden dokumenttien puhtaaksikirjoittamista
  • asiakasviesteihin vastaamista
  • tapahtumailmoittautumisten hallinnointia

Viestintäassistentin työ on mahdollista hoitaa etänä. Raakaversiot voidaan helposti toimittaa pilvipalvelutyökalujen avulla tai sähköpostitse. Esim. kokouspöytäkirjojen kirjoittamista varten on mahdollista myös tulla paikanpäälle pääkaupunkiseudulla.

Palvelun hinnoittelu

Yksittäisiin toimeksiantoihin käytössäni on tuntihinnoittelu (42 eur/tunti + alv). Kerään kuukauden työtunnit (minuutteina) yhteen ja laskutan toteutuneen mukaan.

Yhteen tuntiin mahtuu paljon tehokkaita minuutteja. Mitä enemmän ehdin tutustua sinuun ja yritykseesi, sitä helpommin ja nopeammin rupeaa syntymään myös sisältöä yrityksestäsi.

Takaisin pääsivulle