Yrityksen taustaa

Taitopala (toiminimi) on perustettu tammikuussa 2018. Starttasin yritykseni halusta saada tarjota yrityksille hallinnollisiin tehtäviin satunnaista tai osa-aikaista apua ilman massiivisia ja kalliita rekrytointeja ja palkkakuluja.

Taitopalan perustaja ja palvelujesi tuottaja olen minä, Sari Laakso, tradenomi (yamk). Työkokemusta ennen yrittäjäksi lähtemistä on kertynyt monipuolisesti taloushallinnon, tietohallinnon ja asiakaspalvelun tehtävistä. Työelämää monelta kantilta nähneenä mm. valtava määrä sovelluksia on tullut tutuksi ja nyt yrittäjyyden kautta osaaminen on edelleen laajentunut ja olen siitä innoissani.

Järjestelmällisyys ja organisointitaidot ovat luontaisia piirteitäni – numerot, paperit ja sanat joutuvat helposti ojennukseen, kun vauhtiin pääsen. Toimin suurella sydämellä, asiakkaan eduksi ja ehdoilla.


Aikaansaavaksi, ripeästi töihin tarttuvaksi, auttavaiseksi ja luotettavaksi henkilöksi minua on sanottu ja allekirjoitan nuo hyvillä mielin.


Yritykseni nimen – Taitopala – synty

Yrityksen nimen keksiminen on varmasti monelle yrittäjälle yksi vaikeimmista tehtävistä. Itsellä tämä prosessi vei useamman viikon. Listasin paperille useita miellyttäviä, hyvin lausuttavia ja selkeitä suomenkielisiä sanoja. Niitä yhdistelin toisiinsa, yritin luoda mielikuvia sanoista yksinään ja sanapareista.

Taito – päätyi listalle kaiken monipuolisen, kertyneen tietämyksen ja kokemuksen yhdistäväksi sanaksi

Pala – kokonaisuudessa jokaisella tekijällä on oma tärkeä paikkansa (palapelikään ei tule valmiiksi, jos yksi pala puuttuu)

Näin syntyi Taitopala ja sen rinnalle slogan ”Anna asioiden loksahtaa”

Varhaisimmat muistikuvat lapsuudestani liittyvät värityskirjoihin, lautapeleihin ja kaikenlaiseen rakentamiseen, kuten palapelien kokoaminen.

Se hetki, kun kaataa palat lattialle (kaaos), tietää sen mielenkiintoiset etenemisvaiheet (haasteet) ja kun saa loksauttaa sen viimeisen palan paikalleen (lopputulos).


Työn ja yrittäjyyden tulee olla sellaista, mistä pitää erityisen paljon ja innostuu koko ajan yhä enemmän. Asiakkaiden kautta toivon pääseväni toteuttamaan tätä unelmaani ja antamaan heille palan osaamisestani ja taidoistani.

Nautin siitä, että pääsen ratkomaan pieniä ja isompiakin ongelmia, pitämään asioita järjestyksessä ja auttamaan asiakasyrityksiä hallinnollisissa tehtävissä, jotta heillä olisi aikaa ja tilaa kehittää omaa liiketoimintaa.


Arvot

Avoimuus – rehellisyys, huomioiminen ja luottamus:
– mitä paremmin tunnen asiakkaani, sen helpompi on valjastaa parhaat taitoni sitä varten

Aitous – herkkyys, rohkeus ja kiitollisuus
– asiakkaan toiveita kuuntelemalla ja omia mielipiteitä ehdottamalla löydämme parhaan yhteistyökuvion

Merkityksellisyys – jatkuvuus, ilo ja turvallisuus
– asiakassuhteissa keskityn oleelliseen, asioihin, jotka tukevat asiakkaan toimintaa